Home » Boekrecensie: Gelukkig zijn we familie, door Marja West

Omslagfoto van ‘Gelukkig zijn we familie’

Boekrecensie: Gelukkig zijn we familie, door Marja West

Smul jij (net als ik) van een beetje drama en sensatie op z’n tijd? Lees dan eens de Storytel original: Gelukkig zijn we familie, geschreven door Marja West. Van begin tot eind heb ik genoten van de belevenissen van de personages en de ietwat benarde of komische situaties waar ze in belanden.

Algemene gegevens van Gelukkig zijn we familie

Verschenen: 4 april 2017
Formaat: e-book en audioboek
Aantal afleveringen: 30
Genre: drama
Mijn beoordeling: 5 sterren

Bij de familie Van Hees is niets te gek, zolang er maar niet gescheiden wordt, iets dat vooral moeder Anna behoorlijk bezighoudt. De huwelijken van haar twee oudste dochters, Helène en Suzan, lopen namelijk alles behalve soepel. Schoonzonen Sander en Olivier zoeken steeds vaker hun vertier buiten de deur, maar waarom? Lukt het Anna om op haar mannier de familie bij elkaar te houden? Weet vader John wat er allemaal gaande is binnen zijn gezin, of houdt hij zijn aandacht enkel bij het luisteren naar zijn vrouw, het kweken van orchideeën en het bakken van appeltaarten? En welk geheim draagt jongste dochter Emma met zich mee?

Over de voorlezers

Deze serie wordt voorgelezen door maar liefst vier voorlezers, iets dat toch wel vrij uniek is. De voorlezers zijn: Louis van Beek, Ine Kuhr, Jan Nonhof en Willemijn de Vries. Naast voorlezer zijn ze ook alle vier bekend als acteur, musicalacteur, stemacteur, zanger en of regisseur. Ieder heeft zo zijn/haar eigen manier van voorlezen, waardoor het verhaal nog leuker is om naar te luisteren.

Ik vind het verhaal erg boeiend en schrijfster Marja West heeft een fijne schrijfstijl, waardoor het goed te volgen is. Het wordt vanuit meerdere personen beschreven, iets dat mij altijd wel aanspreekt, want dat zorgt voor afwisseling. Het heeft door de meerdere verhaallijnen dan ook wel iets weg van een soap. En doordat de personages natuurlijk veel met elkaar te maken hebben, kom je er ook snel achter hoe en wat er over elkaar gedacht wordt en dat is af en toe best hilarisch. Kortom een Storytel original die je echt een keer gelezen moet hebben, helemaal als je de perikelen van je eigen familie even zat bent.