Home » Boekrecensie: Perfect Match, door Patricia Snel

Omslagfoto perfect match

Boekrecensie: Perfect Match, door Patricia Snel

Ik vind met deze temperatuur niets zo heerlijk als aan de rand van ons kleine zwembad in de tuin te genieten van een boek. Daarom speciaal voor deze warme dagen een nieuwe suggestie voor je: de meeslepende, korte thriller Perfect Match, geschreven door Patricia Snel. Dit boek is net als alle Storytel-originals zowel te lezen als e-book als te luisteren, waarbij het wordt voorgelezen door Peggy Vrijens.

Algemene gegevens van Perfect Match

Verschenen: 11 november 2016
Formaat: e-book en audioboek
Aantal afleveringen: 7
Genre: thriller
Mijn beoordeling: 3 sterren

Het leven van de 34-jarige Isa is leuk, maar voor haar gevoel nog niet helemaal compleet. Wat ze mist is een leuke man om haar dagen mee te delen. Ook zou ze dol graag in de toekomst een kindje willen. Haar beste vriendin raadt haar Perfect Match aan, een datingsite die serieuzer is dan Tinder en waar volgens haar echt leuke mannen op staan. Isa, die niet zo van het online daten is, besluit de gok te wagen en komt na een iets te enthousiaste Italiaan in contact met de Zweedse Nils. Ze voelt vrijwel meteen een klik met hem en na de eerste date is ze er alleen maar meer van overtuigd dat hij haar perfecte match is. Echter, na een paar weken neemt hun prille relatie een duistere en drastische wending.

Over de voorlezer

Peggy Vrijens leest de audioversie van Perfect Match voor, wat ze echt geweldig doet. Zij behoort sowieso tot de top 5 van mijn favoriete Nederlandse stemacteurs. Haar stem is mooi, erg prettig om naar te luisteren en ze leest met precies de goede dosis emotie voor. Peggy is geboren op 28 oktober 1976 en is behalve een bekend actrice met rollen in Costa, Het huis Anubis en de vijf van het magische zwaard, De mannen van dokter Anne en Julia’s Tango, ook in verschillende jeugdseries zoals Winx Club en Generator Rex als stemactrice te horen.

Perfect Match is een boek dat je, omdat het vrij kort is, zo uit hebt. Het begint al heel spannend, er is Isa iets overkomen, maar wat weet je als lezer nog niet. Daar kom je gaandeweg het verhaal achter, maar daardoor zit je er wel meteen middenin. Het einde is behoorlijk huiveringwekkend, maar daar zal ik verder geen uitspraken over doen. Ik raad het je ten zeerste aan om zelf dit verhaal te ontdekken als een lekker leestussendoortje.